Pracovné prostredie vždy prináša pre dizajnéra výzvu. Do hry zásadná premenná. Je ňou činnosť firmy, pre ktorú sa priestor navrhuje. Unikátnosť činnosti firmy môže tvoriť dobrý scenár pre tvorbu unikátneho riešenia. Základné súčasti, ktorými sú pracoviská firemných priestorov sa dajú zovšeobecniť. V kanceláriách je potrebné nájsť miesto na prácu, firemné stretnutia a meetingy, zázemie pre zamestnancov, servis. Usporiadanie týchto priestorov sa v posledných rokoch mení. Kým pred pár rokmi sme ešte pozerali do monitorov veľkosti práčky, telefonovali cez divne stočené káble a posielali sme si faxy, dnešok je inde. To zásadne zmenilo požiadavky na fungujúci priestor. Samotní zamestnanci sa tým zmenili. Už nemusia pracovať za stolom, čakať na telefonát. Komunikácia je dnes schovaná vo vačku, už netreba premýšľať, kam umiestniť techniku. Dnes je bežné, že manažéri nemajú stoličku, pretože pracujú medzi ľuďmi, medzi zamestnancami. Tí tiež migrujú po priestore a často pracujú mimo sídlo firmy, napríklad z kaviarne, kam išli na obed. Dizajnér sa nepýta len na logo firmy, podľa ktorého priestor navrhne. Pýta sa na ľudí, ktorých firma má, čo a ako robia, či prihliada, v akom urbanistickom celku mesta sa kancelárie nachádzajú. Zmenili sa aj základné normy. Dnes môžu budovy získať rôzne certifikácie, zelených stavieb, ktoré skutočne slúžia ľuďom, berie sa do úvahy aj vplyv stavby na širšie okolie. Je to dobrý smer a je treba v tomto trende pokračovať. Nestačí robiť veci tak, aby boli na pohľad pekné. Firmy pochopili, že ich zamestnanci idú ku konkurencii, pretože im ponúka nielen lepší plat, ale aj zdravšie a fungujúce prostredie, kde môžu vznikať zdravšie medziľudské vzťahy. Architekti z Alexy & Alexy toto chápu tiež. Je vždy dobré ísť ďalej ako sa od nás očakáva. Iba to nám pomôže presadiť vlastné myšlienky a nastaviť nové trendy. Good job
[Best_Wordpress_Gallery id=”101″ gal_title=”Alexy & Alexy – Tomra”]Kredit: https://www.alexyandalexy.sk |
Foto: Soňa Sadloňová
refs: @techo_slovensko | @mminteriér | @sonasadlonova