Komerčný priestor je príležitosť pre rozprávanie príbehov. Príbeh je totiž niečo, čo v človeku podvedome dlhšie rezonuje. Že interiér je pekný už dávno nestačí. Príbeh sám o sebe ešte tiež nič neznamená, hlavne ak ho nemá kto, alebo komu povedať. Príbeh je v prvom rade konverzácia, kontakt, zdieľanie. Prináša impulz, nad ktorým sa môžeme zamyslieť a vytiahnuť z neho niečo podstatné pre seba.
Príbehy sú prirodzenou súčasťou interiérov, lebo vo vnútorných priestoroch sa vždy dejú veci. Veľa sa napríklad hovorí o lokálnosti, komunitnej ekonomike, ekológii či udržateľnosti. Globalizácia tak dostáva konkurenta, ktorý čerpá energiu z uvedomelých ľudí, ktorí myslia dopredu a nehľadia pritom iba na svoje potreby.
Mali by sme sa snažiť hovoriť viac. Technológia nám to síce perfektne umožňuje, ale často aj navádza k pokušeniu nebyť úplne úprimný. A to len za cenu toho, čo by si pomysleli ostatní. Prácou interiérového dizajnéra je vytvárať interiér, kde môžu príbehy vznikať, kde sa cítime dobre, lebo sa nám tam dobre funguje.
Forms architekti vytvorili showroom, ktorý si pýta slovo. Švédska firma si kľudne mohla priviesť dizajnéra z domu. Zrejme však sama chápe, že využívanie lokálnych zdrojov ponúka nové perspektívy, lebo zakladá na iných hodnotách. Výsledok je dôkazom, že sa toho netreba báť. Musíme ešte viac spolupracovať a viac sa rozprávať, aby pritom mohli vznikať nové, lepšie príbehy. Vďaka.
[Best_Wordpress_Gallery id=”270″ gal_title=”Forms architects – interiér predajného showroomu Oriflame”]Kredit- Nasťa Džavíková @nastasije | Pavol Šuška | @forms.architects | https://www.forms.sk/
Refs- @oriflameslovensko | https://sk.oriflame.com/ | @uniqcresco
Following